Alan Ip

最受歡迎文章

2011年4月20日 星期三

看笑片學英文



看笑片學英文是我其中一個最喜愛的方法

原因有兩個


1.看的時候我會比較投入但輕鬆,容易記得內容,大腦在輕鬆的狀態下"下意識地" (subconsciously)會自然吸收詞彙,無須死記硬背

2.由於內容"搞笑",大腦會不停記起笑話,達致重覆效果,更能達到"深層記憶"。(這個我會遲些討論)但不是一分鐘內不停重覆那一種。可能是早上看過了,下午會記起來,晚上臨睡前又會想一想起來....

Russell Peters是我十分喜愛的棟篤笑笑匠。他經常都愛拿人種問題開玩笑。(都是沒有惡意的)

以上是我其中一段我喜愛的片段,除了看到Russell的幽默細胞,還可看看一段有趣的英文對話是怎樣令人發笑的。

(我找不到字幕
版,所以就打在下邊了。)


Russell: How're you doing bro?

Russell: Are you trying to sell me a purse over there? (laughter,與之前一段笑話有關)Sure, sure....What is your name?

Audience A: My name?

Russell: No, the Chinese guy. (laughter) You are the black guy.(LOL) But you know whatever makes you happy, you know what I mean? My Chinese friend, what is your name sir?

Audience B: Anthony.

Russell: Anthony, that's what I thought when I looked at you. (Laughter) You have a Chinese name Anthony?

Anthony: Ya I do.

Russell: What is your Chinese name Anthony?

Anthony: Should I say in proper Chinese?

Russell:Say it.Proper, you know, I love you Chinese people say your name.I don't want you to go:ANTHONY (Cantonese accent) I want a proper Chinese version. (LOL) What is your Chinese name?

Anthony:譚振邦

Russell:Tap Sum Bong??????Does that mean you're gonna get high?You want a Tap Sum Bong? That's a wicked name, you know? TAP SUM BONG!I don't know if I'm saying it wrong, but...that is the way it is now!

Sounds cooler than Anthony, unless you are Anthony by day and Tap Sum Bong by night. (laughter)

So you're like a Chinese superhero man!China-man,China-man. You got 2 chopsticks on your shirt,shooting noodles out of your wrist, catching bad guys with stale fortune cookies.

Confucius said: You go to jail BAD BOY!(laughter)

3 則留言:

  1. hi, alan..
    我都想睇多d英文片學英文, 但係成日都聽唔明呀...
    一定要睇字幕, 你仲有無辦法令聽力好d?
    thankssss

    回覆刪除
  2. hi一語,這個方法很好

    我建議你:

    第一:找自己感興趣Topic的來聽。你會對什麼有興趣?例如一種運動、人物、清淡節目等等。

    第二:根據自己能力去聽。我當初嘗試用這個方法也碰了不少釘子,因為當時好像我對政治挺有興趣,但我詞彙量及英文能力也不太好。

    就這個例子而言,我建議你先找出自己的弱點。你聽不到的原因,是由於詞彙量不夠,還是對該題目不甚了解?

    如果是後者的話,就可以上網Google一下相關題材的評論,先粗略熟讀一下相關題材常用而你又不懂的詞彙。

    如果是前者的話,就可能與英語的基礎有關。(就像我之前一樣)我建議你可以先從基礎做起,聽一些比較簡單,講者語調比較清晰的audio/video先打好"聽"這個基礎,不要一蹴而就。時間是可能耐一點,但是值得。

    回覆刪除